Durerile de spate: mit sau realitate

Durerile de spate sunt din ce în ce mai des întâlnite. De fapt, 80% dintre oameni se confruntă, la un moment dat, cu dureri serioase de spate. Simptomele pot varia de la o persoană la alta, iar durerea poate fi ascuțită sau surdă.

Miturile referitoare la durerile de spate sunt și ele des întâlnite. Multă lume nu cunoaște care este cea mai bună cale de a scăpa de durere și, deseori, cei care se confruntă cu astfel de episoade fac totul pe dos.

Mit: stați întotdeauna drept

Știm că statul prea mult pe scaun în poziție necorespunzătoare nu este un lucru bun pentru spate. Totuși, și statul cu spatele prea drept și nemișcat poate irita spatele.

Pentru a scăpa de durerile de spate provocate de statul în scaun, încercați, periodic, să vă lăsați pe spate în scaun, cu tălpile pe podea, menținând partea de jos a spatelui ușor îndoită. De asemenea, încercați să stați în picioare când activitatea din timpul zilei vă permite (de exemplu când vorbiți la telefon sau când citiți).

Mit: nu ridicați obiecte grele

Atunci când ridicați ceva, este important modul în care ridicați obiectul, nu doar greutatea acestuia. În timp ce ridicați, încercați să fiți cât mai aproape posibil de obiect, ghemuindu-vă când faceți ridicarea. Folosiți picioarele pentru a ridica. Nu îndoiți corpul în timpul ridicării.

Mit: odihna la pat este cel mai bun tratament

Odihna la pat poate ajuta în cazul unei tensiuni acute a spatelui sau a unei răni. Dar nu este adevărat că ar trebui să stați în pat. Uneori, statul nemișcat în pat poate înrăutăți durerile de spate.

Mit: durerea este cauzată de o leziune

Durerea de spate poate fi cauzată de o leziune, dar și de o degenerare a discurilor intervertebrale sau de afecțiuni moștenite, precum spondilita anchilozantă.

Realitate: kilograme multe, durere mare

Dacă vă mențineți în formă puteți preveni durerile de spate sau agravarea acestora. Durerile de spate sunt mai des întâlnite în rândul persoanelor care nu au o condiție fizică excelentă sau care sunt supraponderale. Cei care fac exerciții doar din când în când (așa- numiții războinici de week- end) sunt supuși unui risc crescut de leziuni la nivelul spatelui.

Mit: slab înseamnă fără durere

Și persoanele care sunt prea slabe sunt supuse riscului de dureri de spate, mai ales cei cu tulburări de alimentație sau osteoporoză.

Mit: exercițiile nu sunt indicate pentru cei cu dureri de spate

Exercițiile efectuate în mod regulat sunt foarte bune pentru prevenirea durerilor de spate. De fapt, uneori chiar este recomandat un program personalizat de exerciții ușoare pentru cei cu leziuni acute ale spatelui. De obicei, programul începe cu exerciții ușoare, care cresc treptat în intensitate.

Realitate: chiropracticianul vă poate ajuta

Manipularea spinală și masajul pot fi două opțiuni extrem de benefice pentru multe forme ale durerii de spate lombare.

Realitate: acupunctura ameliorează durerea

Acupunctura poate fi de ajutor pentru ameliorarea durerii în multe cazuri de dureri de spate care nu mai răspund la tratament. Yoga, relaxarea progresivă și terapiile cognitiv- comportamentale pot fi și ele benefice.

Mit: o saltea tare este mai bună

Răspunsurile persoanelor la duritatea saltelei diferă. Un studiu efectuat în Spania a arătat că cei care au dormit pe o saltea de duritate medie (cotată cu 5,6 pe o scală a durității de la 1 la 10) au avut mai puține dureri de spate și s-au confruntat cu mai puține situații de dizabilitate decât cei care au dormit pe o saltea tare.

Sursa: http://www.medicinenet.com/script/main/hp.asp