Înlocuiți vitaminele din pastile cu cele din fructe și legume

Cele mai frecvent consumate vitamine și suplimente alimentare par a nu avea niciun efet benefic (dar nici vreo reacție adversă) asupra sănătății, sugerează un studiu realizat de cercetătorii de la Spitalul St. Michael’s și Universitatea din Toronto.

Multivitaminele, vitamina D, calciul și vitamina C nu au niciun efect sau risc suplimentar în prevenirea bolilor cardiovasculare, infarctului, accidentului vascular- cerebral sau morții premature. În general, vitaminele și suplimentele sunt administrate ca un plus la nutrienții care se găsesc în alimente.

”Am fost surprinși să găsim atât de puține efecte pozitive la aceste suplimente pe care atât de multă lume le consumă. Studiul arată că acestea nu ne fac rău, dar nici bine”, a afirmat dr. David Jenkins, autorul principal al studiului. Se pare că doar acidul folic și vitamina B cu acid folic pot reduce riscul de boli cardiovasculare și accident vascular- cerebral. În același timp, niacinele (vitamină din grupul B) și antioxidanții au demonstrat un efect foarte slab care ar putea semnifica un risc crescut de deces din orice cauză.

”Aceste rezultate arată că oamenii ar trebui să fie mai informați privind suplimentele pe care le iau și să se asigure că se potrivesc cu deficitele de care suferă”, a mai atras atenția autorul studiului.

Echipa sa a analizat informații privind vitaminele A, B1, B2, B3 (niacină), B6, B9 (acid folic), C, D și E, calciu, fier, zinc, magneziu și seleniu. Termenul multivitamine a fost folosit pentru a descrie suplimentele care includ cele mai multe dintre aceste vitamine și minerale, nu doar câteva.  ”În absența unor  date pozitive semnificative- în afară de potențialul acidului folic de a reduce riscul cardiovascular și de AVC- aveți mai multe beneficii de pe urma unei diete sănătoase din care să vă luați toate vitaminele și mineralele de care aveți nevoie. Până în prezent, nicio cercetare nu a demonstrat că ceva este mai bun decât alimentele cât mai puțin procesate, inclusiv fructe, legume și oleaginoase (nuci, migdale, fistic, caju, etc).

Sursa: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/05/180528171511.htm