Sănătate: ce greșeli NU trebuie să faceți dimineața

Dormiți prea mult, săriți peste micul dejun, sunteți în permanență agitați privind programul zilei, nu vă relaxați deloc – toate aceste greșeli, devenite la un moment dat automatisme, pot dăuna stării de sănătate. Iată un top al greșelilor pe care (aproape) toată lumea le face dimineața și care sunt efectele asupra stării de sănătate.

Amânați alarma

Credeți că acele 15 minute pe care le dormiți în plus pentru că ați amânat alarma vă dau un plus de energie? Greșit. V-ați simți mult mai odihnit dacă v-ați culca și v-ați trezi în fiecare zi la aceleași ore.

Trageți draperiile

Este tentant să stați în întuneric, cu draperiile trase, dar nu mai faceți acest lucru. Lumina zilei ajută organismul să-și seteze ceasul. Astfel, veți dormi mai bine, iar corpul va putea lupta mai eficient cu infecția și inflamația. Mai bine lăsați lumina soarelui să intre în casă: vă aduce vitamina D, vă ajută să gândiți mai clar și să faceți și mișcarea de dimineață. Chiar vă poate face mai fericit.

Dormiți până târziu

Uneori vi se pare atât de bine să dormiți până târziu, mai ales dacă ați avut o perioadă obositoare, în care nu v-ați odihnit prea bine. Însă cea mai bună modalitate de a îmbunătăți calitatea somnului pe termen lung este să respectați programul de culcat/trezit. Asta înseamnă să vă treziți la aceeași oră în fiecare zi, chiar dacă v-ați culcat târziu în vreo seară- inclusiv în weekend-uri.

Vă ridicați prea repede din pat

Dacă lenevitul nu este bun, același lucru este valabil și în cazul săritului din pat. Când treceți din poziția culcat în poziția stând, gravitația trimite sângele în picioare, ceea ce poate determina scăderea bruscă a tensiunii arteriale, astfel încât vă veți simți puțin amețit. Ridicați-vă încet pe marginea patului și lăsați organismul câteva secunde să se adapteze. Evitați, astfel, o eventuală căzătură care ar putea avea efecte serioase.

Săriți peste activitatea fizică

Exercițiile efectuate cu regularitate vă ajută să dormiți mai bine și să țineți sub control greutatea, sănătatea inimii și dispoziția, printre alte beneficii. S-ar putea să aveți mai mare spor la exerciții dacă le efectuați dimineața. V-ar putea ajuta inclusiv să controlați alimentația de peste zi și să vă mențineți greutatea. Faceți-vă planurile de seara și pregătiți-vă hainele pentru activitatea fizică înainte să vă culcați.

Săriți peste cafea

Dacă de obicei beți cafea dimineața, săritul peste acest obicei vă poate face să resimțiți o amețeală. Nu vă puteți concentra foarte bine, ba chiar s-ar putea să vă simțiți foarte obosit și să aveți dureri severe de cap, greață sau simptome de gripă. Dacă vreți să reduceți cantitatea de cafea bătută zilnic, faceți acest lucru treptat.

Nu vă spălați pe dinți

În fiecare noapte, peste dinți se adună placă bacteriană. Dacă nu vă periați dinții dimineața, placa bacteriană se poate transforma în tartru de care nu mai scăpați decât la dentist. Dacă neglijați acest aspect prea mult timp, s-ar putea să apară inflamarea și sângerarea gingiilor, carii, respirație urât mirositoare, infecții gingivale și alte probleme de sănătate.

Periați dinții după ce ați băut cafea

Problema, în acest caz, este acidul din cafea. N-ar trebui să vă periați dinții imediat după ce ați mâncat sau ați băut ceva acid. De exemplu, unor persoane le place să bea apă cu lămâie dimineața. Acidul slăbește smalțul dinților, iar periatul prea devreme îl poate îndepărta. Cel mai bine este să vă spălați pe dinți înainte de a bea cafea sau să așteptați 30- 60 de minute pentru ca substanța acidă să dispară de pe dinți.

Vă verificați mailul

Dacă verificați în permanență dispozitivele digitale, mailul, pagina de Facebook, acest lucru poate conduce la apariția stresului și anxietății. De exemplu, dacă verificați mailul s-ar putea să vă simțiți presat să începeți munca mai devreme. Păstrați-vă câteva momente doar pentru dumneavoastră dimineața, fără a vă conecta la vreun dispozitiv. S-ar putea să fie mai greu la început, dar vă poate aduce o stare de fericire și chiar vă poate ajuta să fiți mai eficient în timpul programului normal de muncă.

Începeți ziua fără un plan

Dacă nu planificați lucrurile de la începutul zilei, s-ar putea să omiteți ceva important pentru dumneavoastră în plan personal sau profesional. Fie că este vorba de familie, serviciu sau stil de viață, este important să identificați ce contează pentru dumneavoastră și să vă asigurați că activitățile zilnice vă ajută să obțineți acel lucru. Stabiliți-vă priorități, faceți o listă și verificați progresele făcute zilnic.

Vă preocupă prea mult problemele zilei

O dată ce ați făcut un plan de atac al problemelor zilei, uitați de ele și luați-vă câteva momente în care să vă gândiți la lucrurile bune din viața dumneavoastră. Persoanele care fac acest lucru sunt mai fericite, mai sănătoase și mai satisfăcute de relațiile pe care le au, mai ales în comparație cu  persoanele care se focusează pe probleme.

Nu vă ”goliți” mintea

Dacă toată ziua este marcată de muncă și zgomot, dimineața este momentul perfect pentru eliberarea minții, chiar și pentru câteva minute. Puteți face acest lucru concentrându-vă pur și simplu pe respirație și ignorând ceea ce vă trece prin cap. Această practică poate scăderea nivelul hormonului stresului și poate ameliora anxietatea, durerea, hipertensiunea arterială, insomnia sau migrenele.

Săriți peste micul dejun

Persoanele care iau micul dejun în mod regulat tind să gândească mai bine și să aibă mai puțină grăsime corporală – deci o predipoziție scăzută spre diabet de tip 2 și boli cardiovasculare. De asemenea, aceste persoane fac efort fizic regulat și au o dietă sănătoasă. Deci un mic- dejun sănătos reprezintă o modalitate plăcută de a începe o nouă zi.

Mâncați alimente prea dulci

Gogoșile și alte produse dulci de patiserie făcute din făină albă nu sunt foarte nutritive și pot provoca oboseală, iritabilitate și dorința de a mânca mai mult. Proteinele din ouă sau brânză și carbohidrații complecși cu mai multe fibre și proprietăți nutritive (precum cereale integrale, fructe și legume) durează mai mult până se digeră și satisfac foamea, aducând un aport energetic constant.

Nu folosiți protecție solară

Utilizarea produselor speciale de protecție solară poate proteja pielea de un eventual cancer și de ridurile cauzate de razele UV la care vă expuneți când afară e soare, chiar și cu nori. Cel mai bine este să aplicați produsele de protecție cu 15 minute înainte de a ieși din casă- atât durează pentru ca pielea să le absoarbă. Dacă stați mai mult în soare, trebuie să reaplicați crema peste 2 ore sau chiar mai devreme, dacă ați transpirat ori ați înotat.