Un măr pe zi ține diabetul la distanță

Fructele proaspete sunt un rezervor de fibre, antoixidanți și alți nutrienți extraordinari pentru sănătate. Iar studiile arată că dacă mâncați un fruct în totalitate (fără să aruncați coaja, miezul sau alte părți) aveți parte de toate beneficiile grupei respective de fructe, precum prevenirea bolilor cardiovasculare, accidentului vascular- cerebral și anumitor tipuri de cancer.

Chiar dacă sucurile de fructe (smoothie) sunt ușor de făcut și sănătoase (când nu li se adaugă zahăr), stoarcerea duce la pierderea multor fibre ale fructului. De asemenea, din fructe luați mai multe calorii decât dacă ați mânca cu totul o bucată sau două de fruct.

Un studiu publicat în BMJ sugerează că anumite fructe, dacă sunt consumate cu totul, pot reduce semnificativ riscul de diabet tip 2. Potrivit cercetătorilor, aceste fructe sunt: coacăzele, strugurii, stafide, prune, mere și pere. În schimb, sucul de fructe băut zilnic a avut un efecte invers, crescând riscul de diabet cu 21%. O posibilă explicație ar fi creșterea nivelului glucozei din sânge, cauzată de zaharurile concentrate din suc.

Nu se știe sigur ce nutrienți din fructe scad riscul de diabet. Un lucru însă este clar: un măr pe zi ține diabetul la distanță. Și nu uitați să mâncați și coaja unui fruct (atunci când este posibil)- este o uzină de nutrienți.

Sursa: https://medlineplus.gov/